Witamy na stronie Pilskiego Muzeum Wojskowego w organizacji.

Ostatnia modyfikacja: 2017-09-11

2017-09-11

Pierwszy rok wystawy za nami.

Dziś mija dokładnie rok od momentu gdy uroczyście otworzyliśmy naszą wystawę stałą zatytułowaną "Poznaj 100-letnią historię pilskiego lotniska".

Dzięki staraniom wielu osób mogliśmy stworzyć ekspozycję, która cały czas cieszy się sporym zainteresowaniem. Przez ten mijający rok odwiedzały nas zarówno grupy zorganizowane, całe rodziny, jak i osoby indywidualne - trafiając do nas celowo bądź przy okazji. Od przedszkolaków do osób które są jeszcze żyjącymi świadkami wielu wydarzeń przypomnianych na wystawie. Wsród odwiedzających, oprócz mieszkańców naszego miasta, znaleźli się także goście z róznych zakątków Polski i z zagranicy.

Wystawa ta dała impuls do nawiązania wielu ciekawych znajomości i kontaktów, dzięku którym ma szansę dalej się rozwijać. Otwierając ją nie spoczęliśmy na laurach - nadal staramy się pozyskiwać eksponaty i informacje które ubogacają jej treść.

Szczególnie cieszy że wybrana forma przekazu trafia do najmłodszych odbiorców, przez co realizujemy nasz podstawowy cel "Zainteresować historią!!!"

2017-09-10

Odkrywania historii MPG-69 ciąg dalszy.

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi najnowszymi ustaleniami dotyczącymi historii tego ciekawego pojazdu zawartymi w artykule na naszej stronie.

2017-08-31

Kosmiczna wizyta

Nasze muzeum odwiedziła pierwsza załoga habitatu Lunares. Ta Księżycowo-marsjańska baza, stworzona przez spółkę Space Garden otwarta została na terenie lotniska w Pile. Celem projektu jest badanie zachowania ludzi w warunkach izolacji, osamotnienia oraz życia i pracy na bardzo małej przestrzeni. W kompleksie prowadzone są m.in. badania nad percepcją czasu. Organizatorzy przedsięwzięcia współpracują z Europejską Agencją Kosmiczną i jej wyspecjalizowanymi oddziałami.
W dniu 30.08.2017 po zakończeniu misji Lunar Expedition One jej 6 osobowa załoga odwiedziła nasze muzeum zapoznając się z lotniczą historią miasta oraz naszym samolotem Su-22M4.

2017-08-27

II Piknik Militarny z okazji Święta Wojska Polskiego oraz Dnia Lotnictwa..

Nasze muzeum wzięło udział w II Pikniku Militarnym zorganizowanym przez Prezydenta Miasta Piły z okazji Święta Wojska Polskiego oraz Dnia Lotnictwa. Obok namiotu ekspozycyjnego wystawiliśmy stoisko z bronią szkolną, pojazdy:BRDM-2 w wersji niszczyciela czołgów, SKOT oraz ADK-11 - wozy dowodzenia. Dodatkową atrakcję stanowił czołg T-55A, także pochodzący z naszej kolekcji.
Dziękujemy wszystkim odwiedzającym za okazane zainteresowanie.

2017-08-23

XIV Zlot Pojazdów Militarnych za nami.

Udało się ! Dzięki wsparciu wielu osób i firm pojechaliśmy zaprezentować Pilskie Muzeum Wojskowe na Zlocie w Bornem Sulinowie. Nasza ekspozycja cieszyła się wielkim zainteresowaniem, szczególnie że jako nieliczni wystawcy udostępniliśmy nasze pojazdy "od wewnątrz". Wystawa w namiocie, dotycząca militarnej historii Piły, zyskała uznanie wśród odwiedzających nas przedstawicieli innych placówek muzealnych. Gościliśmy ks. Roberta Kulczyńskiego SDB i Mateusza Kabatka - autorów książki "Lotnicza historia ziemi pilskiej 1910-1945" oraz Pana Tomasza Szczerbickiego - autora książki "Czołgi i samobieżne działa pancerne Wojska Polskiego 1919 - 2016" - której premiera miała miejsce na Zlocie. Dla wszystkich nieobecnych na Zlocie mamy naszą krótką relację zdjęciową, oraz zapraszamy do zapoznania się z materiałem video zrealizowanym przez GawexMedia

Szczególne podziękowania za wsparcie finansowe kierujemy do naszych znajomych i przyjaciół Pilskiego Muzeum Wojskowego za to, że poproszeni o pomoc, pomogli:

• CreOWnia Butik i Pracownia,
  • Pan Michał Chrząszczewski,
  • Pan Patryk Gapiński firma BoxPro.pl,
  • Zakład Mechaniki Pojazdowej Grażyna i Grzegorz Durak

oraz do jedynej osoby która odpowiedziała na nasz apel na FB i w pilskich mediach:
Pan Andrzej Bujas, właściciel firmy Multiagencja Ubezpieczeniowa z Piły.

Wróciliśmy do Piły zmęczeni, ale zadowoleni, już myślimy o przyszłorocznym Zlocie. Dziękujemy za odwiedzenie naszej ekspozycji.

2017-08-17

XIV Międzynarodowy Zlot Pojazdów Militarnych Borne Sulinowo 2017
"Gąsienice i Podkowy"

Z przyjemnością informujemy, że jesteśmy obecni na zlocie w Bornem Sulinowie.
W ramach naszej ekspozycji wyjazdowej przygotowaliśmy wystawę dotyczącą Piły i jej historii militarnej oraz prezentujemy kilka pojazdów z naszych zbiorów: transporter MT-LB w wersji wozu dowodzenia, aparatownię ADK-11W na samochodzie ciężarowym Star 266 oraz mobilny warsztat samochodowy B1/SAM także na samochodzie Star 266. Serdecznie zapraszamy na nasze stoisko, które znajdziecie tuż przy głównej scenie - jesteśmy obecni przez cały czas trwania zlotu.
Do zobaczenia !

2017-08-17

Piknik z okazji Święta Wojska Polskiego

W dnu 15.08.2017 braliśmy udział w zorganizowanym przez Powiat Pilski pikniku z okazji Święta Wojska Polskiego.
Nasze stoisko cieszyło się sporym zainteresowaniem zarówno starszych jak i dzieci.

2017-08-14

Zapraszamy na Piknik !

Serdecznie zapraszamy na Piknik Rodzinny z okazji Święta Wojska Polskiego, organizowany przez Powiat Pilski.
Wydzielone siły i środki naszego muzeum zajęły już dziś pozycje wyjściowe :-)
Zapraszamy !

2017-07-28

Kolejna pozycja wydawnicza warta uwagi.

Z nieukrywaną radością informujemy, że już niedługo ukaże się kolejna książka Tomasza Szczerbickiego - Przyjaciela naszego muzeum. Poniżej informacja Od Autora:

Książka "Czołgi i samobieżne działa pancerne Wojska Polskiego 1919 - 2016" to chyba pierwsze w naszym kraju tego typu syntetyczne spojrzenie na tytułowy temat. Tu podziękowania składam wydawcy, który zaakceptował książkę o rozmiarach dużej cegły - format A4, stron 524. Starałem się aby zostało tam zawarte wszystko, co wiązało się z czołgami w Wojsku Polskim. Mój Patron "niewierny Święty Tomasz" podpowiadał mi, abym treść poparł archiwalnymi fotografiami, aby niedowiarki uwierzyły w kilkanaście niesamowitych i mało znanych faktów. Tak też uczyniłem, w książce jest ok. 800 zdjęć. W ostatnim rozdziale wyszedłem poza ramowe patrzenie na temat i napisałem o hobbystach posiadających prywatne czołgi. Według danych sprzedaży jest ich u nas kilkuset i owe ogólnikowe "kilkaset" bliższe jest 1000 niż 300. Konkretne liczby znajdziecie w książce.

Piła i Pilskie Muzeum Wojskowe znalazło swoje miejsce na stronach tej książki. Jest tam rozdział o pułkowniku Zbigniewie Węglarzu, który przez 18 lat był zastępcą komendanta pilskiej Wyższej Oficerskiej Szkoły Samochodowej i konstruktorem pojazdu MPG-69, wiążącego się z tematem książki. Dalej znajduje się obszerna prezentacja Pilskiego Muzeum Wojskowego.

Mam nadzieje, że książka trafi w Wasze oczekiwania i będzie wzbogacająca o nową wiedzę. Pojawi się na rynku ok. 15 sierpnia 2017 roku.

Tomasz Szczerbicki

2017-07-25

Nasz namiot wystawowy

Z wielka przyjemnością informujemy, że pieniądze wrzucone przez Państwa do naszej skarbonki zainwestowaliśmy mądrze, kupując namiot wystawienniczy.

Przygotowujemy się do wystawy podczas tegorocznego Zlotu Militarnego w Bornym Sulinowie.
W namiocie na 12 planszach przybliżymy odwiedzającym naszą ekspozycję, ciekawostki związane z militarną historią Piły. Poza namiotem chcemy zaprezentować dwa pojazdy; ADK-11 na samochodzie STAR 266 i wóz dowodzenia na MTLB, które są atrakcją dla dzieci.

Niestety na transport brakuje nam środków, wsparcie zadeklarowały nam Firmy: Butik CreOWnia, Ośrodek Szkolenia Kierowców "DARX", BONUMO z sercem Jakub Wojtaszek oraz Pan Paweł Dobrański i Pan Jacek Bogusławski radny Rady Miasta Piły.
Usługę transportu wykona dla nas Firma PUH NAFTA-TRANS Sp. z o.o.

Trochę nam jeszcze brakuje, dlatego zwracamy się do Państwa z prośbą o wsparcie naszego wyjazdu, którego celem jest nie tylko promocja muzeum, Piły i jej historii, ale realizacja naszej misji, jaką jest zainteresowanie historią! Dzięki tym pojazdom i naszej ofercie dla dzieciaków mamy szansę to osiągnąć.

Firmy lub osoby zainteresowane udzieleniem wsparcia prosimy o kontakt e-mail na adres przedmoscie.pila@gmail.com lub poprzez portal FaceBook.

Dziękujemy Wszystkim za dotychczasowe wsparcie.

2017-07-13

GPW 200T odzyskał sprawność!

Ostatnio mieliśmy poważną awarię naszego terenowego wózka widłowego, problemy z jazdą, hydrauliką, hamulcami. Z pomocą przyszedł nam po raz kolejny Pan Krzysztof Adamczyk właściciel firmy Z. U. H. TAS z Piły, która specjalizuje się w remontach wózków widłowych. Dzięki profesjonalizmowi i wsparciu technicznemu Pana Krzysztofa oraz Pracowników firmy TAS nasz widlak jest w pełni sprawny. Stare przysłowie mówi: "Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie", firma TAS to sprawdzony Przyjaciel, którego usługi polecamy.
Wielkie dzięki za pomoc.

2017-06-19

Mały Pojazd Gąsienicowy - ciekawa konstrukcja rodem z Piły.

Niewiele osób dzisiaj wie i pamięta, że w końcu lat 60. w pilskiej Wyższej Oficerskiej Szkole Samochodowej skonstruowano MPG-69, czyli Mały Pojazd Gąsienicowy - trenażer czołgow. Niestety do dnia dzisiejszego nie zachował się w Polsce żaden egzemplarz. Jest jednak nadzieja że to się zmieni. Więcej informacji: Artykuł o MPG

2017-06-18

XIV Dzień Miłośników Munduru

W ostatnią sobotę 17.06.2017 na terenie firmy Autowtrysk s.c. odbył się XIV Dzień Miłośników Munduru. W tym roku nasze muzeum wystawiło stoisko z bronią szkolną, które cieszyło się zainteresowaniem głównie młodego pokolenia.

2017-06-12

Byliśmy na festynie !

W ostatnią niedzielę 11.06.2017 wydzielone siły i środki naszego muzeum były obecne na festynie parafialnym zorganizowanym przez parafię pw. św. Rafała Kalinowskiego w Pile. Wspomogliśmy w ten sposób organizatorów w zbiórce ofiar na budowę kościoła.
Nasze stoisko zbudowane było w oparciu o wóz dowodzenia ADK-11. Na bazie etatowego wyposażenia pojazdu przygotowaliśmy, głównie dla dzieci, kilka atrakcji z dziedziny łączności (telefony polowe, alfabet Morse'a, nasłuch radiowy) oraz w namiocie dla obsługi wozu przygotowaliśmy miejsce dla maluchów chętnych wykazać się talentem plastycznym w kolorowaniu obrazków. Jak widać na zdjęciach mieliśmy pełne ręce roboty - z czego jesteśmy bardzo zadowoleni. Przy okazji nawiązaliśmy kilka ciekawych kontaktów z osobami które swoją wiedzą z czasów służby wojskowej w oddziałach łącznosci raczyły się z nami podzielić.
Dziękujemy za okazane zainteresowanie i zapraszamy do odwiedzin naszej stałej siedziby - na pilskim lotnisku, gdzie (po wczesniejszym umówieniu) jesteśmy w stanie przygotować dla Państwa więcej militarnych atrakcji.

2017-06-05

Dzień Dziecka 2017

Międzynarodowy Dzień Dziecka w Pilskim Muzeum Wojskowym już za nami.
Pogoda dopisała. W efekcie kilkudniowych przygotowań na naszych małych (i nie tylko) gości czekał tor przeszkód, "pole minowe", pojazdy z naszych zbiorów - wraz z pojazdem z Aeroklubu ziemi Pilskiej, samolot Su-22m4 "Tygrysek" oraz dymiąca kuchnia polowa - pełna pysznej grochówki. Na początek daliśmy naszym milusińskim okazję do wykazania dobrego oka i ręki przy odrysowaniu cienia samolotu. Dla tych nie bojących się wyzwań czekał tor przeszkód oraz "pole minowe" - sowicie zaopatrzone w granaty i łuski. W schronohangarze udostępniliśmy stoliki, gdzie nasi mali goście mogli zająć się przy kolorowankach. Na amatorów zajęć w piasku czekała niewielka piaskownica oraz zabawki. Wiele z pojazdów dostępnych było do zwiedzania - każdy mógł sobie zrobić zdjęcie za kierownicą wojskowej ciężarówki czy też samochodu opancerzonego. Mocnych wrażeń dostarczyły przejażdżki transporterem opancerzonym MTLB. Ciekawostką był też Stefan - Jeż Pigmejski którego chętni mogli wziąć na ręce. Dziękujemy za spędzony z nami czas.
Najlepszą nagrodą dla nas były Wasze uśmiechnięte buzie !

2017-06-04

Z działki do muzeum

Zbiorniki paliwa samolotów myśliwskich z rodziny Lim często były wykorzystywane, jako zbiorniki na wodę przez działkowców. Kiedyś na pilskich ogródkach działkowych położonych nieopodal lotniska było ich dużo, dzisiaj są już rzadko spotykane.

Jeden z takich zbiorników udało nam się pozyskać, dzięki życzliwości właścicielki działki Pani Renaty Gomularz z Piły, która postanowiła przekazać go do naszego muzeum. Zbiornik po przeprowadzeniu zabiegów konserwatorskich będzie eksponowany na naszej wystawie stałej, która dokumentuje ponad 100. - letnią historię pilskiego lotniska. Najcenniejsze jest to, że to zbiornik z naszego lotniska, kawałek jego historii i historii miasta, po przywróceniu dawnej świetności będzie wspaniałym uzupełnieniem wystawy. Pani Renacie Gomularz pragniemy serdecznie podziękować i zapraszamy do odwiedzenia naszego muzeum.

Nieustannie poszukujemy pamiątek związanych z lotniczą historią ziemi pilskiej, korzystając z okazji prosimy o kontakt osoby, które posiadają przedmioty dokumentujące historię lotniska w Pile.

2017-06-02

Plan dojazdu obowiązujący w dniu 03.06.2017

Już jutro zapraszamy od godziny 12:00. Dojazd na piknik : Wjazd na lotnisko od strony ul. Kołobrzeskiej, następnie zgodnie ze wskazówkami osób kierujących ruchem oraz znaków. Z uwagi na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników lotniska prosimy bezwzględnie stosować się do poleceń osób kierujących ruchem oraz zwracać szczególną uwagę na ruch lotniczy.

2017-05-29

Tygrysek na wolności

Ostatnia sobota i niedziela na lotnisku upłynęła pod znakiem zlotu modelarzy. Byliśmy tam obecni, a dla tych którzy nie dotarli mamy parę ujęć.

2017-05-28

Dzień dziecka

Międzynarodowy Dzień Dziecka z nami !
Zapraszamy na pilskie lotnisko w sobotę 03.06.2017.

2017-05-25

Spotkajmy się!

Pierwszy zlot modelarzy lotniczych Piła 2017 to także okazja do spotkania "Tygryska na wybiegu".
Zapraszamy na pilskie lotnisko w sobotę 27.05.2017. O samym zlocie więcej informacji dostępne tu : oldgliders.com

2017-05-21

Po pikniku.

Piknik militarny oraz Noc muzeów już za nami. W tym roku główną atrakcją były pojazdy historyczne - pamiętające II wojnę światową jak i te nowsze - powstałe po niej.

Dzięki udziałowi naszych przyjaciół mogli Państwo zobaczyć kilka wersji słynnego niemieckiego pojazdu KDF 82 Kübelwagen oraz tak charakterystycznego KDF 166 Schwimmwagen. Drugą stronę światowego konfliktu reprezentowały takie pojazdy jak Dodge WC51, Willys oraz Half-Track M16A1 - pojazd w wersji przeciwlotniczej. Armaty ZiS-2 i ZiS-3 dopełniały ekspozycję związaną z II wojną światową.

Czasy bliższe współczesnym reprezentowały pojazdy z naszych zbiorów : czołg T-55A, transporter opancerzony MTLB, niszczyciel czołgów BRDM-2 9P133. Blok pokazów dynamicznych pozwalał na pełną prezentację każdego z pojazdów.

Bardzo ciekawy pokaz ratownictwa medycznego w wykonaniu żołnierzy z 100 batalionu łączności z Wałcza zgromadził sporą publiczność. Szczególnie dzieci skorzystały z możliwości spróbowania RKO na fantomie pod okiem prawdziwych, zaprawionych w boju fachowców.

Przedstawiciele klubu krótkofalarskiego SP3KLZ działający przy pilskim oddziale LOK przybliżali odwiedzającym swoje ciekawe hobby. Dla naszych milusińskich przygotowaliśmy militarny tor przeszkód i zajęcia z wykrywaczem metali "pole minowe". W samochodzie ADK11 można było zmierzyć się z kodem Morse'a.

Cały dzień otwarta była nasza wystawa pt. "Poznaj 100-letnią historię pilskiego lotnictwa" wraz z jej centralnym punktem - samolotem Su-22m4 "Tygryskiem". Działająca kuchnia polowa KP-340 zapewniła ciepły posiłek dla chętnych. Mimo zniechęcającej aury odwiedziło nas bardzo wiele osób, w tym dzieci, które to szczególnie staramy się zainteresować historią. Dla wytrwałych w ramach Nocy muzeów udostepniliśmy noktowizor TKN-1Z - pierwszy polski noktowizor II generacji - dla "leniwych" mamy zdjęcie :-) Ruch w naszym muzeum trwał do samgo końca dnia, zamykaliśmy bramy już po północy.

Dziękujemy wszystkim którzy nas wsparli w realizacji całodniowego wydarzenia, wszystkim odwiedzającym za okazane zainteresowanie. Mamy nadzieję że mile spędziliście ten czas.

2017-05-19

Linia S uruchomiona na NOC MUZEÓW !

Pojawiła się nowa opcja dotarcia na NOC MUZEÓW na pilskim lotnisku.
Na stronie MZK Piła znajdują się szczegóły dotyczące specjalniej linii autobusowej S. Do zobaczenia w sobotę !

2017-05-17

Jak bezpiecznie trafić na piknik ?

Dojazd na miejsce odbywać się będzie wjazdem od strony ul. Kołobrzeskiej, zgodnie z trasą wskazaną na planie.
Poruszanie się poza wyznaczoną drogą jest ze względów bezpieczeństwa zabronione.
Miejsca w których należy zachować wzmożoną uwagę to w szczególności skrzyżowanie dróg kołowania oraz przejazd przez pas startowy.
Obowiązuje bezwzględne podporządkowanie się wskazówkom osób kierujących ruchem.
Do zobaczenia w sobotę !

2017-05-12

ZAPRASZAMY !

W tym roku zapraszamy mieszkańców Piły i okolic na spędzenie z Pilskim Muzeum Wojskowym dnia i nocy.
W sobotę 20 maja organizujemy Piknik militarny od 12:00 do 16:00 na pilskim lotnisku przy schronohangarze nr 5. Główną atrakcją pikniku będzie słynny amerykański transporter HALF-TRACK M16A1 w wersji przeciwlotniczej oraz czołg T-55A w historycznych pilskich barwach, pojazdy zaprezentujemy podczas pokazów dynamicznych!
Dodatkową atrakcją będzie wystawa sprzętu wojskowego, pojazdy z okresu II wojny światowej, jedzenie z wojskowej kuchni polowej, gry i zabawy dla dzieci.
Po Pikniku od godziny 18::00 w ramach Europejskiej Nocy Muzeów zapraszamy do nocnego zwiedzania naszej wystawy stałej "Poznaj 100. - letnią Historię pilskiego lotniska". Będzie też można obserwować teren lotniska w nocy przez noktowizor czołgowy!

Serdecznie zapraszamy.

2017-04-19

Nowy eksponat

Święta Wielkanocne już za nami. Wielu z nas ucieszyło się tradycyjnymi świątecznymi podarunkami. My także dostaliśmy taki prezent. Przyjaciel naszego muzeum Pan płk dypl. pil. Kaludiusz Jamrożak podarował nam Wysokościowy Ubiór Kompensacyjny (WUK-67). Służył on do ochrony pilota na dużych wysokościach przed zmianami ciśnienia atmosferycznego oraz przed przeciążeniami występującymi w locie.
Po zabiegach renowacyjnych będzie prezentowany na naszej wystawie.

2017-04-11

Wiosna prawie w schronohangarze

Choć pogoda nas jeszcze nie rozpieszcza mamy już wiosnę. Niestety we wnętrzu schronohangarów ze względu na betonową konstrukcję, którą przykrywa ziemia, wiosna przychodzi zdecydowanie później. Ostatnie soboty wykorzystujemy na wietrzenie wnętrza obiektów i wyrównanie temperatur. Jeszcze tydzień temu ściany były mokre, w ten weekend było już zdecydowanie lepiej, plansz nie pokrywają już krople wody. Korzystając z ładnej pogody rozpoczęliśmy przygotowania do sezonu, na lewym skrzydle tylnej bramy zawiesiliśmy dużą "turbinkę" - odznakę mechanika lotniczego, która pochodzi z koszar na pilskim lotnisku. Tą część wystawy przybliżającej pracę techników lotniczych zamierzamy jeszcze wzbogacić o kombinezony robocze mechaników. Na prawym skrzydle bramy w części poświęconej "katastrofie w przestworzach" znalazła swoje miejsce grafika obrazującą zderzenie pilskiego Lima z radzieckim śmigłowcem Mi-8.
Już niedługo zaprosimy Was do odwiedzenia wystawy.

2017-03-19

Skrzynki do "MERIDY"

Od przyjaciela naszego muzeum Sebastiana Siudy dostaliśmy wspaniały prezent, skrzynki z wyposażenia czołgu średniego T-55 AMS. Patrząc od lewej mamy skrzynkę z przedniej części lewego błotnika, w której przewożono pokrowce: armaty, elementów SKO i wyrzutni Erb-Tellur. Następnie mała skrzynka na części zapasowe zlokalizowana za fotelem kierowcy oraz duża skrzynka na pokrywy do pokonywania przeszkód pod wodą, montowana z tyłu wieży czołgu. W tej wysokiej skrzynce przechowywano dwie gaśnice na lewym boku wieży.

2017-02-26

Niespodzianka

Sobotni dzień techniczny przyniósł niespodziewane odkrycie. Na drzwiach wejściowych zastaliśmy powieszoną paczkę, której zawartość stanowiła książka.
Nieznana nam osoba przekazała tą nietypową drogą wydany przez MON w roku 1970 "ILUSTROWANY WOJSKOWY SŁOWNIK TECHNICZNY". Przygotowany na podstawie słownika wydanego w roku 1968 w ówczesnym ZSRR zawiera ponad dzisięć tysięcy jednostek leksykalnych z zakresu techniki wojskowej i ogólnej pogrupowanych w 36 podstawowych działach. Każdy termin opisany jest w języku angielskim, niemieckim, francuskim i rosyjskim. Pomimo upływu czasu większa część treści (dzięki temu że dotyczy podstawowych pojęć) jest nadal aktualna.
Tą drogą dziękujemy nieznanemu darczyńcy.

2017-02-19

Odwiedziny

W niedzielę 19.02.2017 gościliśmy w naszych progach dużą grupę turystów PTTK "Szlak Brdy" z Bydgoszczy. Pomimo chłodu panującego w hangarze z uwagą wysłuchali opowieści o historii naszego lotniska a także zapoznali się z samolotem Su-22m4. W ramach wycieczki odwiedzili krąg kompensacyjny oraz zapoznali się z ciekawymi obiektami infrastruktury pilskiego lotniska.
Księga pamiątkowa naszego muzeum wzbogaciła się o kolejny wpis. Dziękujemy.

2017-02-17

Wizyta

Z przyjemnością informujemy, że w mijającym tygodniu gościliśmy w naszych progach znanego dziennikarza - Tomasza Sekielskiego. Pan Tomasz trafił do nas przy okazji realizacji zdjęć do jednego ze swoich najnowszych reportaży. Jak widać na zdjęciu - podobało mu się !

2017-02-14

Grafika "Katastrofa w przestworzach"

Mróz trzyma, czekamy na wiosnę. Zimowy czas wykorzystujemy na przygotowania do nowego sezonu i wzbogacenie naszej wystawy dokumentującej 100-letnią historię pilskiego lotniska. Ekspozycję poświęconą katastrofie w przestworzach (dla przypomnienia polecamy artykuł na naszej stronie) uzupełnimy o grafikę autorstwa Michała Wróbla, która obrazuje to co działo się w powietrzu na ułamek sekundy po zderzeniu polskiego Lima 6bis i radzieckiego śmigłowca Mi-8. Grafika powstała na podstawie informacji uzyskanych w Archiwum Sił Powietrznych w Modlinie podczas wglądu do akt katastrofy przez Sebastiana Siudę (syna tragicznie zmarłego w wyniku tej katastrofy por. pil. Mieczysława Siudy) oraz Przemysława Olszyńskiego - dyrektora naszego muzeum. Można powiedzieć, że wiemy już prawie wszystko o tej katastrofie, a wszystkimi nowymi informacjami podzielimy się bardzo chętnie z odwiedzającymi nasze muzeum, zapraszamy na wiosnę!

2017-01-30

Pierwsze odwiedziny w 2017 roku

Panująca zima nie odstraszyła pierwszej w tym roku grupy, która zdecydowała się odwiedzić nasze muzeum.
Dzieci przebywające na zimowisku zorganizowanym przez Szkołę Podstawową nr 1 w Pile zapoznały się z historią pilskiego lotniska i samolotem Su-22m4.
Dziękujemy za odwiedziny.

2017-01-27

Kolejne eksponaty.

Przyjaciel naszego muzeum Pan płk dypl. pil. Klaudiusz Jamrożak, służący kiedyś w pilskim 6 pułku lotnictwa myśliwsko - bombowego przekazał nam swoje pamiątki.
Nasza ekspozycja wzbogaciła się o kamizelkę ratunkową KR-7 seria 3, którą zakładali piloci, gdy ćwiczenia odbywały się nad morzem oraz łódkę ratunkową LŁR-1 z zestawu ratunkowego - awaryjnego NAZ. Pan Klaudiusz to chodząca encyklopedia wiedzy o historii 6 plmb, od lat pomaga nam dzieląc się wiedzą i zgromadzonymi materiałami archiwalnymi.

2017-01-20

Mamy zwycięzcę !

Z ogromną przyjemnością informujemy, że kierowcą wozu dowodzenia MTLB będzie miał okazję zostać Pan Marcin z Piły.
Decydując się na skorzystanie z naszej oferty wsparł Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy kwotą 300 zł. Wiemy też, że Pan Marcin miał już wcześniej okazję odbyć podróż naszym pojazdem w charakterze pasażera - jesteśmy ciekawi jak poradzi sobie z prowadzeniem 9 tonowego transportera. Relację z tej lekcji postaramy się zamieścić na naszej stronie internetowej oraz profilu FB. Do zobaczenia !

2017-01-10

25 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Przed nami 25 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy ! Jak co roku włączamy się do akcji ! Zapraszamy do licytacji w Regionalnym Centrum Kultury w Pile.